Securitas mukana Pilvi Takalan uudessa teoksessa Close Watch

Pilvi Takalan uusi teos Close Watch saa ensiesityksensä Suomen paviljongissa Venetsian taidebiennaalissa.

26 tammikuuta 2022 08:12

Securitas on ollut mukana tässä taiteilija Pilvi Takalan videoteoksessa, joka saa ensiesityksensä Venetsian taidebiennaalissa 23.4.22. Biennaalin päätyttyä 27.11. videoteos siirtyy Espoon EMMA-modernin taiteen museoon nähtäväksi.

Toimitusjohtajamme kommentoi mukanaoloamme projektissa:

”Tutustuimme Pilvi Takalan aikaisempiin installaatioihin sattumalta, kun koko hanke lähti liikkeelle turvallisuuspäällikkömme ja Pilvin dialogista. Pilvi Takalan lähestymistapa työpaikkojen kulttuurin kuvaamiseen on tavanomaisesta poikkeava, empiiriseen kokemukseen ja tutkimukseen perustuva sekä löydöksiä rohkeasti kuvaava sekä ratkaisuhakuinen, jossa työyhteisön jäseniä pyritään osallistamaan. Eli siis kovin poikkeava ja rohkea meille konservatiivisesti tietoon ja kokemuksiin perustavassa yrityskulttuurissa. Tavoitteemme on aina ollut olla niin läpinäkyvä kuin se turvallisuusalan luottamusbisneksessä on mahdollista. Haluamme olla oppiva organisaatio, joka kehittää toimintaansa sekä tunnistetuista onnistumista että korjaavia toimenpiteitä vaativista poikkeamista.

Securitas päivitti strategiaansa 2020, jonka keskiset elementit asiakaskeskeinen ja ihmislähtöinen ovat mielestämme tarkastelun alla myös Pilvin työssä. Perinteinen asiakaskeskeisyys, jossa asiakkaan rooliin asetetaan vain maksava asiakas vaatii rinnalleen laajemman asiakaskäsityksen eli asiakkaan asiakkaat ja muut kohteissa oleva henkilöstö ja palveluntuottajat ovat myös keskeisiä sidosryhmiä, jotka ovat luomassa mielikuvaa palvelujemme arvosta ja hyödystä. Olemme henkilövaltainen yritys ja siksi niin yrityksen kuin jokaisen työntekijämme ihmislähtöinen kulttuuri ja toiminta pitää olla keskiössä – eikä vain mitä ne ovat tänään, vaan etenkin mihin suuntaan ne kehittyvät. Yhteiskuntamme ja yrityksemme on myös yhä monikulttuurisempi.

Pilvin teos luo ja vaikuttaa yleisönsä mielikuviin. Mielikuvat ovat myös erittäin tärkeässä roolissa palvelubisneksessä. Siksi halusimme olla mukana.”