Tietosuojakäytäntömme

Securitas kunnioittaa henkilöiden yksityisyyden ja henkilötietojen suojaa ja on sitoutunut suojaamaan henkilötietoja lainsäädännön edellyttämällä tavalla. Tämä tietosuojakäytäntö kuvaa ne menettelytavat, joita sovelletaan Securitaksen asiakkaistaan, työnhakijoistaan ja työntekijöistään keräämiin henkilötietoihin.

Tietosuojakäytäntö Suomen Securitas-yhtiöissä

Tämä tietosuojakäytäntö koskee Suomen Securitas-yhtiöitä Securitas Oy (1773518-5) sekä sen tytäryhtiöitä Securitas Events Oy (1903613-4), Securitas Palvelut Oy (2003399-3) ja Fenovi Oy (1090467-9). Pääkonttorimme sijaitsee osoitteessa Elimäenkatu 30, 00520 Helsinki. Kuulumme kansainväliseen Securitas-konserniin, jonka pääkonttori sijaitsee osoitteessa Lindhagensplan 70, Tukholma 102 28, Ruotsi.

Kuvaamme seuraavassa, miten käsittelemme keräämiämme tai antamiasi henkilötietoja. Tutustu kuvaukseen huolellisesti, jotta ymmärrät henkilötietoihisi liittyvät käytännöt.

Tietosuojaa koskevassa lainsäädännössä (tietosuojalaissa ja EU:n yleisessä tietosuoja-asetuksessa 25.5.2018 lähtien) tarkoitettu rekisterinpitäjä on Securitas Oy (jäljempänä ”Securitas”). Tietosuojavastaavamme edellä mainitun lainsäädännön tarkoittamassa merkityksessä on Tommi Jansson, tietosuoja@securitas.fi.

Miten voit käyttää oikeuksiasi? 

Jos haluat käyttää rekisteröidyn oikeuksiasi, täytä tietopyyntölomake tästä linkistä. Tulosta lomake, tuo se täytettynä ja allekirjoitettuna johonkin Securitaksen Suomen toimipaikkaan. Todista henkilöllisyytesi lomakkeen vastaanottavalle Securitaksen edustajalle. Securitas toimittaa lomakkeen sisäisesti tietosuojatiimilleen, joka selvittää asian ja ottaa sinuun yhteyttä.

Voit tehdä paikalliselle valvontaviranomaiselle valituksen siitä, miten käsittelemme tietojasi. Suomessa valvontaviranomainen on Tietosuojavaltuutetun toimisto (http://www.tietosuoja.fi/fi/).

Kun sinusta tai yrityksestäsi tulee asiakkaamme tai työntekijämme tai pyydät meiltä tarjousta palveluista tai haet meiltä töitä, käsittelemme sinun tai sovitun yhteyshenkilön tietoja voidaksemme tarjota sinulle palveluja tai hoitaa työnhakuun tai työsuhteeseen liittyviä asioita. Jos et tällöin halua, että käsittelemme tietojasi, emme ehkä voi tarjota palvelujamme sinulle, jatkaa rekrytointiprosessia tai solmia kanssasi työsopimusta.

Mitä tapahtuu, jos teemme muutoksia tietosuojakäytäntöömme?

Tämä ilmoitus voi muuttua ajan myötä. Mahdolliset muutokset päivitetään verkkosivustoomme, minkä jälkeen ne ovat voimassa. Lue tämä ilmoitus aina, kun käytät sivustoamme tai palvelujamme.

Miten voit olla yhteydessä meihin?

Voit olla yhteydessä meihin puhelimitse (+358 204 911), käyttämällä verkkosivustomme lomaketta tai lähettämällä sähköpostia (asiakaspalvelu@securitas.fi).

Tietosuojavastaavaamme Mikko Kemppaiseen saa yhteyden sähköpostitse tietosuoja@securitas.fi.

Tietosuojakäytäntö: asiakkaat

Mitä tietoja keräämme sinulta ja miten?

Keräämme sinulta asiakas- ja mahdollisen sopimussuhteen täyttämiseen ja ylläpitämiseen liittyviä tietoja, kuten mm. nimi, yhteystiedot (osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite), laskutus- ja maksutiedot, tilaustiedot, tiedot tapaamisista, yhteydenotoista ja neuvotteluista, syntymäaika, henkilötunnus, luottotiedot (yksityisasiakas), titteli, äidinkieli, sukupuoli, mahdolliset suoramarkkinointiluvat / -kiellot, ajoneuvon rekisterinumero, työnantaja, mahdolliset osallistumiset Securitaksen järjestämiin tapahtumiin jne.

Voit antaa meille tietoja seuraavilla tavoilla:

  • Olemalla meihin yhteydessä puhelimitse, sähköpostitse tai muulla tavoin. Pyydämme sinua antamaan vain niin paljon tietoja, kuin on tarpeen palvelujemme käyttämiseksi. Voit myös esittää sivustoamme tai palvelujamme koskevia kysymyksiä/ehdotuksia/kommentteja.
  • Täyttämällä osoitteessa www.securitas.fi (meidän sivustossamme) lomakkeita, jollainen on esimerkiksi Ota yhteyttä -lomake.
  • Ostamalla Securitakselta turvallisuuspalveluita

Miksi keräämme näitä tietoja?

Keräämme näitä tietoja voidaksemme markkinoida ja tarjota sinulle tai edustamallesi yritykselle palvelujamme, parantaa sivustoamme sekä mahdollisen toimeksiantosopimuksen täytäntöön panemiseksi.

Käytämme näitä tietoja, jotta

  • voimme määrittää sinut tai edustamasi yrityksen asiakkaaksi järjestelmissämme
  • voimme toimittaa sinulle tai edustamallesi yritykselle tilattuja turvallisuuspalveluita
  • voimme ottaa sinuun yhteyttä yhteisissä hankkeissa
  • voimme hallinnoida ja parantaa sivustoamme ja suorittaa sisäisiä toimintoja, kuten vianmääritystä, data-analyysejä, testausta, selvityksiä, tilastotutkimuksia ja kyselyjä
  • voimme parantaa sivustomme turvallisuutta
  • voimme toimittaa tietoja tuotteistamme ja palveluistamme, mikäli olet tilannut niitä.

Tietojesi käsittelyn oikeusperusteet ovat seuraavat:

  • Käsittely on tarpeen kanssasi tekemämme sopimuksen täytäntöön panemiseksi tai tätä ennen tarpeellisten toimenpiteiden suorittamiseksi.
  • Käsittely on tarpeen lakisääteisen velvoitteemme noudattamiseksi.
  • Käsittely on tarpeen niiden laillisten etujen kannalta, joita edistämme antamalla sinulle palveluihimme liittyviä tarjouksia ja ehdotuksia ennen sopimuksen solmimista, mikäli tällaiset edut eivät ole ristiriidassa niiden omien etujesi tai perusoikeuksiesi tai -vapauksiesi kanssa, jotka edellyttävät tietojesi suojaamista.

Kenelle voimme luovuttaa näitä tietoja?

Saatamme jakaa tietosi valittujen liikekumppaneiden, toimittajien ja alihankkijoiden kanssa, jotta voimme tarjota palvelujamme sinulle tai asiakkaillemme. Näihin liikekumppaneihin voivat kuulua esimerkiksi verkkosivustomme ylläpidosta vastaava yritys tai muita IT-palveluja meille toimittavat yritykset. Mikäli sopimuksen solmiminen sinun tai edustamasi yrityksen kanssa edellyttää luottotietojesi selvittämistä, luovutamme tietosi valitsemillemme luottotietoyrityksille.

Lisäksi saatamme luovuttaa henkilötietojasi kolmansille osapuolille seuraavissa tapauksissa:

  • Myymme tai ostamme jonkin liikeyrityksen tai sen osan, jolloin luovutamme henkilötietosi asianomaisen liikeyrityksen tai sen osan myyjälle tai ostajalle.
  • Kolmas osapuoli ostaa yrityksemme joko kokonaan tai olennaisilta osin, jolloin hallussamme olevat asiakastiedot siirtyvät muiden omaisuuserien mukana.
  • Meiltä edellytetään tietojesi luovuttamista tai jakamista lakisääteisen velvoitteen noudattamiseksi tai käyttöehtojemme tai muiden sopimustemme täytäntöön panemiseksi tai oikeuksiemme, omaisuutemme, turvallisuutemme, asiakkaittemme tai muiden tahojen suojelemiseksi. Tähän kuuluu myös tietojen vaihtaminen muiden yritysten ja organisaatioiden kanssa petoksilta suojautumiseksi ja luottoriskien pienentämiseksi.
  • Osana yhteishanketta muiden Securitas-konserniin kuuluvien yritysten kanssa.

Tietojesi luovuttaminen

  • Saatamme luovuttaa henkilötietojasi Securitas-konserniin kuuluvalle yritykselle.
  • Saatamme luovuttaa tietojasi myös valikoiduille kolmansille osapuolille, kuten liikekumppaneille, toimittajille ja alihankkijoille, jotta nämä voivat panna täytäntöön heidän, sinun tai edustamasi yrityksen kanssa solmitun sopimuksen.

Alla on luettelo kolmansista osapuolista, joille voimme luovuttaa tietojasi ja peruste tietojen luovutukseen:

Nro

Kolmannen osapuolen kuvaus

Peruste

1

Muut Securitas-konserniin kuuluvat yritykset

Voidaksemme toimia tehokkaasti ja tarjota sinulle palveluja tekemämme sopimuksen mukaisesti

2

Alihankkijat

Voidaksemme toimia tehokkaasti ja tarjota palveluita tekemämme sopimuksen mukaisesti

3

Pilvipalvelujen tarjoajat

Voidaksemme tallentaa yrityksen hallussa olevia tietoja laillisia liiketoimiamme varten

4

Varmuuskopiointipalvelujen tarjoajat

Voidaksemme säilyttää tietoja laillisia liiketoimiamme varten

5

Tietojen arkistointi-/hävitysyhtiöt

Voidaksemme toimia tehokkaasti laillisissa liiketoimissamme

6

IT-palveluntarjoajat

Voidaksemme tallentaa tietoja, huolehtia IT-turvallisuudesta ja palveluongelmista sekä hoitaa laillisia liiketoimiamme

7

Kameravalvontajärjestelmät ja muut tekniset valvontajärjestelmät

Voidaksemme toimia tehokkaasti laillisissa liiketoimissamme

8

Viranomaistahot

Voidaksemme täyttää lakisääteiset velvoitteemme

Miten pitkään säilytämme tietojasi?

Tietojesi säilytysaika riippuu tietojen lajista ja niiden käyttötarkoituksesta. Emme säilytä tietojasi tarvetta tai sallittua aikaa pitempään.

Siirretäänkö tietojasi Euroopan Unionin tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle?

Securitas ei siirrä mitään asiakkaiden / kolmansien osapuolien tietoja Euroopan talousalueen ulkopuolelle.

Mitkä ovat oikeutesi tietojesi suhteen?

Sinulla on seuraavat oikeudet:

  • Oikeus tarkastaa hallussamme olevat tietosi.
  • Oikeus vaatia meitä oikaisemaan virheelliset tietosi ilman aiheetonta viivytystä.
  • Oikeus vaatia meitä poistamaan hallussamme olevat tietosi, kun meillä ei enää ole tarvetta tai laillista perustetta säilyttää niitä, koska niitä ei enää tarvita, jotta voisit käyttää palvelujamme, tai koska olet peruuttanut antamasi luvan niiden käsittelyyn.
  • Oikeus vastustaa sitä, että käsittelemme tietojasi profilointi- tai suoramarkkinointitarkoituksessa.
  • Oikeus pyytää meitä antamaan tietosi siirrettävässä muodossa tai, mikäli se on teknisesti mahdollista, siirtämään tiedot toiselle taholle sillä edellytyksellä, että tämä ei johda muiden henkilöiden tietojen paljastumiseen.
  • Oikeus pyytää tietojesi käsittelyn rajoittamista.

Kun käsittelemme tietojasi suostumuksellasi, sinulla on milloin tahansa oikeus peruuttaa antamasi suostumus. Ennen suostumuksesi peruutusta tehdyt käsittelytoimet pysyvät lainmukaisina.

Tietosuojakäytäntö: työnhakijat

Mitä tietoja keräämme sinulta ja miten?

Mitä tietoja keräämme:

Meille antamiisi tietoihin voi kuulua ainakin ansioluettelo, saatekirje, nimi, yhteystiedot (osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite), syntymäaika, syntymäkunta, henkilötunnus, kansalaisuus, äidinkieli, sukupuoli, tiedot koulutuksesta, tiedot työkokemuksesta, tiedot nykyisestä työpaikasta, tiedot osaamisesta, voimassa olevat hyväksynnät / luvat, ajokortti, kielitaito, haettavien työtehtävien kannalta välttämättömät terveystiedot, harrastukset, mahdolliset suosittelijat yhteystietoineen, valokuva, henkilöluottotiedot, tieto ulkomailla asumisesta, työnhakuprosessiin liittyvät tiedot (esimerkiksi toiveet työajasta tai työntekopaikasta), palkkatoive, mahdollisiin tapaamisiin ja työhaastatteluihin liittyvät tiedot, muut työhakemuksessa antamasi tiedot jne.

Voit antaa meille tietoja seuraavilla tavoilla:

  • Olemalla meihin yhteydessä puhelimitse, sähköpostitse, työnhakujärjestelmämme kautta tai muulla tavoin. Pyydämme sinua antamaan vain niin paljon tietoja, kuin on tarpeen rekrytointiin liittyen.
  • Täyttämällä osoitteessa www.securitas.fi (meidän sivustossamme) lomakkeita, jollainen on esimerkiksi Ota yhteyttä -lomake.
  • Hakemalla meille töihin.

Miksi keräämme näitä tietoja?

Keräämme näitä tietoja voidaksemme rekrytoida henkilökuntaa.

Käytämme näitä tietoja, jotta

  • voimme arvioida työntekijöiden soveltuvuutta tarjolla oleviin tehtäviin
  • voimme ottaa sinuun yhteyttä ja edistää rekrytointiprosessia
  • työnhakijat voivat luoda työnhakijaprofiilin
  • voimme hallinnoida ja parantaa sivustoamme ja suorittaa sisäisiä toimintoja, kuten vianmääritystä, data-analyysejä, testausta, selvityksiä, tilastotutkimuksia ja kyselyjä
  • voimme parantaa sivustomme turvallisuutta
  • voimme toimittaa rekrytointiin liittyviä tietoja.

Tietojesi käsittelyn oikeusperusteet ovat seuraavat:

  • Käsittely on tarpeen kanssasi mahdollisesti tekemämme työsopimuksen täytäntöön panemiseksi tai tätä ennen sovittujen toimenpiteiden (esimerkiksi haastattelu tai alaan liittyvä koulutus) suorittamiseksi.
  • Käsittely on tarpeen lakisääteisen velvoitteemme noudattamiseksi.
  • Käsittely on tarpeen Securitaksen tai työnhakijan laillisten etujen kannalta.

Kenelle voimme luovuttaa näitä tietoja?

Saatamme jakaa tietosi valittujen liikekumppaneiden, toimittajien ja alihankkijoiden kanssa, jotta voimme tarjota toimivan rekrytointiprosessin. Näihin liikekumppaneihin voivat kuulua esimerkiksi rekrytointipalvelumme ylläpidosta vastaava yritys tai muita IT-palveluja meille toimittavat yritykset. Mikäli työsopimuksen solmiminen kanssasi edellyttää henkilöluottotietojesi selvittämistä, luovutamme tietosi valitsemillemme luottotietoyrityksille.

Lisäksi saatamme luovuttaa henkilötietojasi kolmansille osapuolille seuraavissa tapauksissa:

  • Myymme tai ostamme jonkin liikeyrityksen tai sen osan, jolloin luovutamme henkilötietosi asianomaisen liikeyrityksen tai sen osan myyjälle tai ostajalle.
  • Kolmas osapuoli ostaa yrityksemme joko kokonaan tai olennaisilta osin, jolloin hallussamme olevat henkilötiedot siirtyvät muiden omaisuuserien mukana.
  • Meiltä edellytetään tietojesi luovuttamista tai jakamista lakisääteisen velvoitteen noudattamiseksi tai käyttöehtojemme tai muiden sopimustemme täytäntöön panemiseksi tai oikeuksiemme, omaisuutemme, turvallisuutemme, asiakkaittemme tai muiden tahojen suojelemiseksi. Tähän kuuluu myös tietojen vaihtaminen muiden yritysten ja organisaatioiden kanssa petoksilta suojautumiseksi ja luottoriskien pienentämiseksi.

Tietojesi luovuttaminen

  • Saatamme luovuttaa henkilötietojasi Securitas-konserniin kuuluvalle yritykselle.
  • Saatamme luovuttaa tietojasi myös valikoiduille kolmansille osapuolille, kuten työnteon edellytyksenä olevaa koulutusta järjestäville oppilaitoksille.

Miten pitkään säilytämme tietojasi?

Tietojesi säilytysaika riippuu tietojen lajista ja niiden käyttötarkoituksesta. Emme säilytä tietojasi tarvetta tai sallittua aikaa pitempään. Pääsääntöisesti säilytämme työhakemuksia kaksi vuotta niiden saapumisesta.

Siirretäänkö tietojasi Euroopan Unionin tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle?

Securitas ei siirrä mitään työnhakijoiden tietoja Euroopan talousalueen ulkopuolelle.

Mitkä ovat oikeutesi tietojesi suhteen?

Sinulla on seuraavat oikeudet:

  • Oikeus tarkastaa hallussamme olevat tietosi.
  • Oikeus vaatia meitä oikaisemaan virheelliset tietosi ilman aiheetonta viivytystä.
  • Oikeus vaatia meitä poistamaan hallussamme olevat tietosi, kun meillä ei enää ole tarvetta tai laillista perustetta säilyttää niitä, koska niitä ei enää tarvita tai koska olet peruuttanut antamasi luvan niiden käsittelyyn.
  • Oikeus vastustaa tietojesi käsittelyä
  • Oikeus pyytää meitä antamaan tietosi siirrettävässä muodossa tai, mikäli se on teknisesti mahdollista, siirtämään tiedot toiselle taholle sillä edellytyksellä, että tämä ei johda muiden henkilöiden tietojen paljastumiseen.
  • Oikeus pyytää tietojesi käsittelyn rajoittamista.

Kun käsittelemme tietojasi suostumuksellasi, sinulla on milloin tahansa oikeus peruuttaa antamasi suostumus. Ennen suostumuksesi peruutusta tehdyt käsittelytoimet pysyvät lainmukaisina.

Tietosuojakäytäntö: työntekijät

Tämä käytäntö koskee kaikkia, jotka työskentelevät Securitas Oy:ssä tai sen tytäryhtiöissä. Sitoudut noudattamaan Securitaksen tietosuojakäytäntöä käsitellessäsi henkilötietoja työsuhteesi aikana.  Nämä henkilötiedot voivat liittyä esimerkiksi Securitaksen työntekijöihin, asiakkaisiin, palvelujen käyttäjiin, tutkijoihin, tavaran- tai palveluntoimittajiin tai edustajiin. 

Mitä tietoja keräämme sinulta ja miten?

Voit antaa meille henkilötietoja nykyisenä tai entisenä työntekijänä niin pysyvässä kuin määräaikaisessa työsuhteessa. Käsittelemme työsuhteesi aikana ja sen päätyttyä ainakin seuraavanlaisia henkilötietoja:

Nimi, aiempi nimi, henkilönumero, henkilötunnus, kansalaisuus, yhteystiedot (osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite), lähiomainen, työ-/oleskelulupa, työvuorotiedot, kulunvalvontatiedot, työajanseurantatiedot, kameravalvontajärjestelmään tallentuvat tiedot, soveltuvuus työtehtäviin, työtehtävät, syntymäaika, syntymäkunta, sukupuoli, äidinkieli, kielitaito, kuva, tiedot työsuhteesta (kesto, luonne yms.), työsuhteen päättymisen syy, työtehtävät, työtehtävien arvioinnit ja muut tiedot työsuorituksista, palkka-, päiväraha-, loma- ja eläketiedot, pankkiyhteystiedot, työkokemus, työtapaturmiin liittyvät tiedot, sairaudet, sairauslomat, lääkärinlausunnot, vanhempainvapaat, tiedot muista vapaista sekä poissaoloista ja poissaolotoiveista perusteineen, lasten sairaudet, palkan maksamiseksi tarpeelliset verotustiedot, tiedot terveystarkastuksesta, tiedot kannustinjärjestelmästä, vapaakertymät ym. saldotiedot, lupatiedot, ajokortti, asema, esimies, vaativuusluokka, ammattiyhdistystiedot, ajoneuvoon tai henkilöön liittyvän paikannusjärjestelmän tiedot, raportti- ja tapahtumailmoitustiedot sekä muut työsuhteen aikana eri asiayhteyksissä syntyvät tiedot.

Miksi keräämme näitä tietoja?

Keräämme henkilötietojasi juridisia, henkilöstöhallinnollisia ja työnjohdollisia tarkoituksia varten sekä voidaksemme täyttää lakisääteiset velvoitteemme työnantajana, mitä tulee esimerkiksi palkanmaksuun, työsuoritusten valvontaan ja etujen myöntämiseen työ-/palvelusuhteesi aikana.

Saatamme käsitellä esimerkiksi seuraavia henkilökunnan arkaluontoisia henkilötietoja voidaksemme toimia lakisääteisten vaatimusten ja kolmansiin osapuoliin liittyvien velvoitteiden edellyttämällä tavalla:

  • fyysiseen tai henkiseen terveydentilaan liittyvät tiedot, jotta voimme seurata sairauslomia ja tehdä työkykyyn liittyviä päätöksiä
  • ammattiyhdistystiedot, joiden avulla voimme suorittaa ammattiyhdistysten jäsenten ay-maksut

Tietojesi käsittelyn oikeusperusteet ovat seuraavat:

  1. Käsittely on tarpeen kanssasi tekemämme työsopimuksen täytäntöön panemiseksi tai sopimussuhteeseen liittyvien toimenpiteiden suorittamiseksi.
  2. Käsittely on tarpeen lakisääteisen velvoitteemme noudattamiseksi.
  1. Käsittely on tarpeen Securitaksen tai työntekijän laillisten etujen kannalta.

Kenelle voimme luovuttaa näitä tietoja?

Saatamme luovuttaa henkilötietojasi valituille palveluntarjoajille ja alihankkijoille, jotka auttavat meitä työsuhteen hallinnassa tai toimittavat meille toimeksiantoihin tai työn suorittamiseen liittyviä palveluja. Näitä liikekumppaneita voivat esimerkiksi olla henkilöstöhallinnon tietojärjestelmästä ja palkkahallinnosta vastaavat tahot. Lisäksi luovutamme henkilötietojasi mm. niille asiakkaille, joiden antamissa toimeksiannoissa työskentelet.

Lisäksi saatamme luovuttaa henkilötietojasi kolmansille osapuolille seuraavissa tapauksissa:

  • Myymme tai ostamme jonkin liikeyrityksen tai sen osan, jolloin luovutamme henkilötietosi asianomaisen liikeyrityksen tai sen osan myyjälle tai ostajalle.
  • Kolmas osapuoli ostaa yrityksemme joko kokonaan tai olennaisilta osin, jolloin hallussamme olevat työntekijöiden henkilötiedot siirtyvät muiden omaisuuserien mukana.
  • Meiltä edellytetään henkilötietojesi luovuttamista tai jakamista lakisääteisen velvoitteen noudattamiseksi, työ- tai palvelusopimuksen ehtojen täyttämiseksi tai oikeuksiemme, omaisuutemme, turvallisuutemme, asiakkaittemme tai muiden tahojen suojelemiseksi.

Miten pitkään säilytämme tietojasi?

Keräämme henkilötietoja ainoastaan siinä mitassa, joka on tarpeen toimintamme mahdollistamiseksi ja velvoitteidemme täyttämiseksi työnantajanasi. Säilytämme tietoja vain tietyn ajan. Tietojesi säilytysaika riippuu henkilötietojen tyypistä ja niiden käyttötarkoituksesta. Emme säilytä henkilötietojasi tarvetta tai sallittua aikaa pitempään. Pääsääntöisesti säilytämme työntekijöidemme henkilötietoja koko työsuhteen ajan sekä kymmenen vuotta työsuhteen päättymisestä.

Siirretäänkö tietojasi Euroopan Unionin tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle?
Securitas ei siirrä mitään työntekijöiden tietoja Euroopan talousalueen ulkopuolelle.

Mitkä ovat oikeutesi tietojesi suhteen?

Sinulla on seuraavat oikeudet:

  • Oikeus tarkastaa hallussamme olevat tietosi.
  • Oikeus vaatia meitä oikaisemaan virheelliset tietosi ilman aiheetonta viivytystä.
  • Oikeus vaatia meitä poistamaan hallussamme olevat tietosi, kun meillä ei enää ole tarvetta tai laillista perustetta säilyttää niitä, koska niitä ei enää tarvita tai koska olet peruuttanut antamasi luvan niiden käsittelyyn.
  • Oikeus vastustaa tietojesi käsittelyä.
  • Oikeus pyytää meitä antamaan tietosi siirrettävässä muodossa tai, mikäli se on teknisesti mahdollista, siirtämään tiedot toiselle taholle sillä edellytyksellä, että tämä ei johda muiden henkilöiden tietojen paljastumiseen.
  • Oikeus pyytää tietojesi käsittelyn rajoittamista.

Kun käsittelemme tietojasi suostumuksellasi, sinulla on milloin tahansa oikeus peruuttaa antamasi suostumus. Ennen suostumuksesi peruutusta tehdyt käsittelytoimet pysyvät lainmukaisina.