PAM antoi lakkovaroituksen vartiointialalle

Palvelualojen ammattiliitto PAM ilmoitti 8.4.2022 työnseisauksesta vartiointialalla. Kolme päivää kestävän lakon on ilmoitettu alkavan 25.4.2022 klo 00:00 ja päättyvän 27.4.2022 klo 24:00. Lakko koskee Securitas Oy:n ja Securitas Palvelut Oy:n vartiointihenkilöstöä.

Julkaistu
11 huhtikuuta 2022 16:02

Palvelualojen työnantajat Palta on pettynyt lakkoilmoituksesta ja PAMin päätöksestä katkaista neuvottelut.

– Palta on esittänyt vartiointialalle yleisen linjan mukaista palkkaratkaisua, jollaiset on tehty myös muille PAMin edustamille sopimusaloille. Tämä ei kuitenkaan ole PAMille kelvannut. Liitto hakee muun muassa täysin ylimitoitettua palkkaratkaisua yliopistollisissa sairaaloissa ja keskussairaaloissa toimiville vartijoille ja järjestyksenvalvojille, Paltan asiantuntija Simopekka Koivu sanoo.

Palta ja PAM ovat käyneet maaliskuun alusta lähtien neuvotteluita vartiointialan työehtosopimuksen uusimisesta. Työehtosopimuksen edellinen sopimuskausi päättyi 31.3.2022. Lakkoilmoituksen vuoksi neuvottelut jatkuvat nyt valtakunnansovittelijan johdolla.

Lisätiedot:

Asiantuntija Simopekka Koivu, 040 060 9176 , simopekka.koivu@palta.fi