Securitas vie päätökseen STANLEY Securityn oston

Kauan odotettu STANLEY Securityn hankinta täydentää ja nopeuttaa Securitaksen muutosmatkaa kohti teknologiapohjaisia ratkaisuja sekä asemoi Securitaksen merkittäväksi globaaliksi turvallisuusalan kumppaniksi.

22 heinäkuuta 2022 10:53
  • Securitas nopeuttaa siirtymistään kohti teknologiapohjaisia ratkaisuja ja luo kestävää arvoa asiakkaille, omistajille ja yhteiskunnalle.
  • Konserni kasvattaa teknologista asiantuntemustaan keskeisillä markkinoilla ja nousee vahvemmaksi liikekumppaniksi, joka tukee asiakkaitaan kaikkialla maailmassa.
  • Yhdessä STANLEY Securityn kanssa Securitas voi tarjota koko arvoketjussa kattavan palveluvalikoiman, joka tukee saumattomasti asiakkaiden liiketoimintaa.
  • Luo uuden yhdistyneen liiketoimintayksikön, jonka nimi on Securitas Technology
  • Yritysosto tukee Securitaksen strategiaa ja lisää joustavuutta, jonka turvin yhtiö voi viedä turvallisuusalan tulevaisuutta eteenpäin ja määritellä sen uudelleen.

Securitas ilmoitti 8.12.2021 aikovansa ostaa Electronic Security Solutions -liiketoiminnan Stanley Black & Decker, Inc.:ltä (”Stanley Security”). Lakisääteiset hyväksynnät on saatu ja kauppa on viety päätökseen, joten yhtiöiden yhteinen potentiaali on nyt käytössä.

Securitaksella on vahva asema nykyisillä turvallisuuspalvelujen markkinoilla, ja yhtiö on jatkuvasti rakentanut vankkaa sähköisten turvallisuuspalvelujen alustaa voidakseen vastata älykkäiden, innovatiivisten ja teknologiapohjaisten ratkaisujen kysyntään. Viime vuosina tehdyt strategiset hankinnat sekä tehokkaat liiketoiminnan muutosohjelmat ja STANLEY Securityn osto nostavat Securitaksen poikkeuksellisen vahvaksi turvallisuusalan toimijaksi.

Securitaksen arvolupauksen ja kasvustrategian ytimessä on vahva usko siihen, että turvallisuusalan tulevaisuus rakentuu maailmanlaajuiselle läsnäololle, yhdistetylle teknologialle ja älykkäälle datan käytölle. Hyödyntämällä näitä kolmea voimavaraa yhdessä kokonaisvaltaisesti ja koko turvallisuusarvoketjussa Securitas asemoi itsensä suosituimmaksi kumppaniksi eri puolilla maailmaa toimiville asiakkaille.

”STANLEY Securityn osaaminen ja asiakkuudet vahvistavat Securitaksen kilpailukykyä Suomessa merkittävästi. Asiakkaiden turvallisuutarpeiden täyttäminen edellyttää yhä integroituneempaa henkilöllisen ja teknisen valvonnan osaamista. Haluamme olla laaja-alainen turvallisuusosaaja, jonka verkostossa on vahvan turvallisuusjohtamisen osaamisen lisäksi erityisasiantuntijoita”, sanoo Securitas Suomen toimitusjohtaja Jarmo Mikkonen.

Stanley Securityn pääkonttori sijaitsee Yhdysvaltain Indianapolisissa. Yhtiöllä on hieno 30-vuotinen historia maailmalla toimivien asiakkaiden suojaamisesta alan johtavalla teknologiapohjaisten turvallisuuspalvelujen valikoimalla, johon kuuluvat niin hälytysten valvonta, järjestelmien integrointi kuin terveydenhuoltoalan erikoisratkaisut. STANLEY Security on nykyisin yksi maailman tunnetuimmista turvallisuusteknologiaratkaisujen toimittajista. Yhtiöllä on noin 7 800 työntekijää sekä noin 200 toimipistettä ja 16 valvontakeskusta Yhdysvalloissa, Kanadassa, Meksikossa, Yhdistyneessä kuningaskunnassa, Ranskassa, Ruotsissa, Belgiassa, Alankomaissa, Tanskassa, Suomessa, Norjassa ja Irlannissa.

”Teknisten palveluiden merkitys turvallisuusalalla lisäntyy jatkuvasti. Yhdistetty Securitas ja STANLEY Security pystyy entistä paremmin palvelemaan asiakkaitamme”, sanoo STANLEY Securityn Pohjoismaiden johtaja Kettil Stenberg.

Securitas on nousemassa yrityskaupan myötä vahvaksi liikekumppaniksi, joka tarjoaa kokonaisvaltaisia ja integroituja, laadukkaita ja hintansa arvoisia ratkaisuja asiakkaille. Keskiössä on teknologia, joka mahdollistaa älykkäät turvallisuuspalvelut ja innovatiiviset ratkaisut On site-palveluista edistyneeseen valvontaan, kattavaan riskien ennakointiin ja neuvontapalveluihin. Yhdistämällä voimansa STANLEY Securityn kanssa Securitas voi nopeuttaa kasvuaan ja rakentaa vahvan innovaatiomyyntiputken, joka on suunnattu tulevaisuuden kehittyneisiin turvallisuustarpeisiin.

”Kahden upean yhtiön yhdistyminen on koko alaa määrittävä tapahtuma ja jatkossa odotamme noin 50 % tuloksestamme kertyvän korkeamman katteen teknologian ja ratkaisujen myynnistä. Yhteinen osaamisemme ja asiantuntemuksemme antaa meille paljon itseluottamusta tulevaisuutta varten. Yhteisten arvojemme ja korkeiden kestävyystavoitteidemme ansiosta voimme hyödyntää potentiaaliamme tarjota teknologiapohjaisia turvallisuusratkaisuja, jotka luovat pitkäaikaista arvoa asiakkaille, omistajille ja koko yhteiskunnalle”, Seuritaksen pääjohtaja Magnus Ahlqvist toteaa lopuksi.

LISÄTIETOJA:

jarmo.mikkonen@securitas.fi