Uusi Lastensairaala avaa ovensa - Securitas mukana talkoohengessä

18. toukokuuta 2018

Yksityisin ja julkisin varoin rakennettu Uusi Lastensairaala on nyt valmis. Perjantaina 18.5. järjestetään sairaalassa lahjoittajille kiitostilaisuus, jonka turvallisuudesta on osaltaan vastaamassa Securitas. Turvallisuussuunnitelma ja -henkilökunta toimitetaan tapahtumaan hyväntekeväisyytenä.

- Lasten ja nuorten hyvinvointi on ollut hyväntekeväisyyskohteemme jo pitkään. Olimme talkoohengessä vastaamassa turvallisuudesta myös Live Aid Uusi Lastensairaala 2017 -megakonsertissa kesällä  2015 Olympiastadionilla. Tämä kiitostilaisuuden hyväntekeväisyystyömme on luonnollinen jatkumo sille, kertoo Securitaksen toimitusjohtaja Jarmo Mikkonen.

Securitaksen puolelta yhteishenkilönä turvallisuusjärjestelyissä on ollut Branch Manager Laila Gillberg. Hän pääsi tutustumaan sairaalaan etukäteen ja oli näkemästään vaikuttunut.
- Osittain yksityisillä ja erilaisilla tempauksilla kerätyillä varoilla on saatu aikaan todella vaikuttava lastensairaala. Sairaalahuoneet heräämöä myöten on somistettu muun muassa Muumi-aiheisilla printeillä ja kuvilla, vanhemmille on järjestetty yhteisiä tiloja oleskeluun, niin sisällä kuin ulkoterassillakin. Sairaalassa hoidetaan myös pienten potilaiden hampaat, joten enää ei tarvitse lähteä sairaalasta erikseen talon ulkopuolelle. Hienoja, pieniä ja mieltä piristäviä yksityiskohtia talo pullollaan. Iso merivesiakvaariokin on sijoitettu ala-aulaan, siihen on tulossa värikkäitä mereneläviä, Gillberg kuvailee sairaalan sisätiloja.

Syyskuussa sairaala aukeaa pienille potilaille

Sairaala avataan potilaiden käyttöön syyskuussa 2018. Perjantain 18.5. kiitos- ja lahjoitusjuhlatilaisuuteen osallistuu 400 kutsuvierasta. Securitas on tuottanut tilaisuuden turvallisuusdokumentit ja toimittaa tilaisuuteen ensiaputaitoisia järjestyksenvalvojia omalla kustannuksellaan. Securitas maksaa kaikille työntekijöilleen normaalisti palkan työstään, mutta työ lahjoitetaan tapahtumaan hyväntekeväisyytenä.

Uudessa lastensairaalassa hoidetaan vaikeasti sairaita lapsia ympäri Suomen.

laila.gillberg@securitas.fi