Nuoret yöpyivät kauppakeskus Iso Omenassa

13. marraskuuta 2015

Viikonloppuna 6.-7.11 saivat nuoret yöpyä Espoossa kauppakeskus Iso Omenassa. Tapahtuman järjesti Nuorten Palvelu ry:n Nuorten reviirillä-projekti ja Securitas oli tempauksen pääyhteistyökumppani Citycon Oyj:n kanssa.

- Iso Omenassa järjestetty yöpyminen oli ensimmäinen laatuaan ja sen tarkoituksena oli kokeilla uudenlaisen toiminnan ja osallistumisen mahdollisuutta nuorille kauppakeskuksessa.  Monille  nuorille kauppakeskukset ovat tärkeitä vapaa-ajan viettopaikkoja, jotka mahdollistavat sosiaalisen kanssakäymisen  muiden nuorten ja kauppakeskuksen väen kanssa, Nuorten Palvelu ry:n asiantuntija Pauliina Lampela kertoo.

Securitaksen hoitama kameravalvomo herätti kiinnostusta

Iso Omenan kauppakeskuksessa toimiva Securitaksen palveluesimies Tomi Matson vietti yötä nuorten kanssa ja kertoi heille järjestyksenvalvojien työstä. Öisellä kauppakeskuskierroksella Matson vei nuoret tutustumaan muun muassa kauppakeskuksen odotustiloihin ja valvomoon. Valvomoon yleisöllä ei ole normaalisti pääsyä, muuta kuin erikseen kutsuttuna, kuten nyt.
- Yö ja tapahtuma sujuivat erinomaisesti. Kauppakeskuskierroksella erityisesti valvomo herätti nuorissa mielenkiintoa ja kunnioitusta. Taisi muutama yllättynyt kommentti kuulua, kun nuoret huomasivat, mitä kaikkea valvomon kameroista näkee, Matson kertoo.

Yö jatkui erilaisia pelejä, kuten jalkapalloa ja frisbeetä pelaillen ja aamupalan jälkeen, ennen kauppakeskuksen avautumista nuoret lähtivät koteihinsa.

Lue Nuorten Palvelu ry:n mediatiedote tapahtumasta

ari.appelgren@securitas.fi